12.04.2014

Интересные разговорные выражения

Давайте рассмотрим различные разговорные выражения английского языка.

1. jibber jabber — бессмысленная болтовня (также может использоваться как глагол)

So, are we going to talk about something important or jibber jabber?

2. strong suit — сильная сторона (человека)

Self-control is not his strong suit.

3. out of spite — назло

My aunt didn’t give me those letters out of spite.

4. scaredy cat — трусишка

You know I am a scaredy cat. So, stop teasing me.

5. fight — ссориться, ссора. (да, этот глагол в разговорной речи используется часто именно в этом значении)

I can’t fight with you about this anymore.

6. say — допустим

Say your feelings for me are real, face reality, we can’t be together.

7. ploy — уловка, хитрость

I can’t believe it was just a ploy to distract me!

8. to steer clear — сторониться

Whoever you are I suggest you steer clear.

9. in vain — впустую

All your sacrifices were not in vain.

10. to torment — мучить, раздражать

It will torment me forever.

11. AWOL (absent without official leave) — находящийся в самовольной отлучке (произносится не как аббревиатура)

My son is AWOL — Мой сын ушел без разрешения

12. to startle somebody — напугать кого-либо

OMG! You startled me! — О боже! Ты меня испугала!

13. bleach — отбеливающее вещество (для одежды)

We ran out of bleach — У нас закончился отбеливатель

14. off the hook — потрясный

This song is off the hook!

15. blow out of the water — сильно удивиться

Her sad story completely blew me out of the water - История ее жизни очень поразила меня.

Комментариев нет:

Отправить комментарий